איך לבחור טוחן אשפה
גורס אשפה

איך לבחור טוחן אשפה

איך לבחור טוחן אשפה?

טוחן האשפה אינו שכיח כיום בבתי האב בישראל, זאת על אף היותו מומלץ, מפני שמצמצם את כמות הזבל שמקורו במזון, ובכך מונע ריחות לא נעימים, חרקים המופיעים בעקבות הריח ושאריות המזון שבכיור. מה חשוב לבחון טרם הקנייה ולמה כדאי לשים לב? זאת ועוד במאמר הבא.

איכות הסביבה

לטוחן האשפה יתרונות רבים בהם סיוע לשמירה על איכות הסביבה. גריסת האשפה מובילה לכך שפחות זבל יוטמן באדמה. הפחתת טמינת האשפה מובילה להפחתת ייצור גז מתאן, הגורם להתחממות כדור הארץ. כמו כן, טוחן האשפה מפחית את שיעור הזבל בביתנו ומפחית גם את השימוש בשקיות הזבל.

טוחן אשפה

אז, איך זה עובד?

טוחן האשפה הוא למעשה מכל, בו מותקנים מנוע חשמלי ודסקית טחינה. מכל זה מותקן מתחת לכיור, ומחובר לפתח הניקוז של הכיור. בצד המכל מותקן צינור, המעביר את האשפה הטחונה אל הביוב.

פרמטרים לבחינה טרם הקנייה

טרם הקנייה, בדקו כי לטוחן היכולת להתמודד עם טחינת כלל סוגי המזון. כושר הטחינה של טוחן האשפה נמדד על פי הספקו של המנוע החשמלי המותקן בו, וכן על בסיס שיטת הטחינה.

הספק זה נמדד בכוח סוס. לטחינת מזונות רכים בכמויות קטנות, תספיק הבחירה בחצי כוח סוס. לעומת זאת, באם יש צורך לטחינת מזונות קשים דוגמת עצמות, בכמויות גדולות, כדאי לבחור בטוחן בעל כוח סוס גבוה יותר.

אל תשכחו לקחת בחשבון בעת הקנייה חגים ואירועים נוספים. המלצה קטנה, באם תקציבכם מאפשר זאת, ומתחת לכיורכם חלל גדול דיו, רכשו גורס אשפה בעל הספק גבוה יותר מזה שתכננתם לרכוש. רכישה זו תסייע לאריכות ימים של הטוחן.

לא רק כוח הסוס – מנגנון הטחינה

בחזרה לכושר הטחינה. גורם נוסף לו השפעה על כושר הטחינה, הוא מנגנון הטחינה. במנגנון הטחינה מצויה דסקית, ולעיתים אף מספר דסקיות. בטרם הרכישה, בדקו את מספר הדסקיות המצויות במנגנון ואת אפשרויות הטחינה הניתנות.

בנוסף, בדקו את נפח מכל הטחינה. את נפח המכל בוחרים לרוב לפי מספר הנפשות בבית, וכן לפי גודל החלל מתחת לכיור וסוג המזון אותו מכינים. כלל אצבע – בעבור בית בו 4 נפשות, כלומר בית בו כמויות הפסולת קטנה, נפח של עד 1,000 מיליליטר יעשה את העבודה. באם ביתכם מכיל מספר נפשות רב יותר, בחרו במכל בעל נפח גדול יותר.

 

 

לצד אלו – בטיחות והפעלה

בעת בחירת הטוחן, ישנה חשיבות רבה להחלטה על אופן הפעלתו, בטיחותו וכן הרעש הנלווה בעת הפעלתו, שכן בטיחות לפני הכל. הטוחנים הקיימים כיום בשוק בטוחים למשתמש, אך לאלו מבנינו החוששים, ניתנת האפשרות לרכוש טוחן עם מכסה, המונע את הפעלת הטוחן כל עוד הוא בכיור. המכסה האמור מומלץ למי שבביתו ילדים קטנים שלהם גישה לכיור.

אלמנט נוסף נוגע לעניין ההפעלה. הפעלתו של הטוחן נעשית על ידי מפסק, חשמלי, לחצן פניאומטי או מפסק אלחוטי. הבחירה בניהם נעשית בהתאם לתשתיות במטבח, לאופן התקנתו של הטוחן ובהעדפותיו האישיות של המשתמש בו.

ולבסוף, מחיר ואחריות

מחירי טוחני האשפה נעים החל מ – 1,000 שקלים ועד ל – 3,000 שקלים. האחריות הניתנת עליהם מכסה בין שנתיים לשש שנים.

לפני שמתקינים – טיפים לשימוש

ראשית, מומלץ להזרים מים טרם הפעלת הטוחן, זאת על מנת לסייע להנעת הפסולת ולאפשר מהלך טחינה יעיל, מבלי ליצור עומס על מנגנון הטחינה. כמו כן, הפעילו את המים הקרים, זאת לשם מניעת פירוק השומן משאריות המזון שבטוחן. לאחר סיום פעולת הטחינה, השאירו את הברז פתוח למספר שניות, לשם שטיפת המכל ולשם שמירה על ניקיונו של הטוחן.

לרכישת טוחן אשפה אמריקאי מומלץ

 

כתיבת תגובה